sobota, 28 grudnia 2013

Wilgotne ciasto czekoladowe

Przygotowując mojej mamie ciasto świąteczne, dostałam tylko jedną instrukcję - ma nie być suche. Ruszyłam więc trochę głową i skonstruowałam przedstawiony poniżej przepis na pyszne i przyjemnie wilgotne ciasto czekoladowe. :)

Składniki:
3 jajka
1 szklanka cukru
1/3 szklanki oleju
2 czubate łyżki kakao
2 szklanki mąki
1 kieliszek wódki
aromat pomarańczowy
1/2 czekolady mlecznej
1 łyżeczka sody
1 łyżeczka proszku do pieczenia
3 łyżki śmietany 18%

Sposób przygotowania:
Jajka miksujemy z cukrem na puch, następnie dodajemy po kolei śmietanę, mąkę z sodą i proszkiem, wódkę, kakao, aromat i olej. Siekamy drobno czekoladę i łączymy ją delikatnie z masą. Całość wylewamy do foremki (u mnie silikonowa) i pieczemy ok. 50 minut w 170 stopniach (góra - dół).



Moim zdaniem ciasto nie potrzebuje dodatkowej polewy, ponieważ samo w sobie jest mocno czekoladowe, jednak można je posypać cukrem pudrem bądź oblać np. lukrem cytrynowym, zachęcamy do samodzielnego eksperymentowania i życzymy smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz