sobota, 8 lutego 2014

Mleko kokosowe

Po dłuższej przerwie zebrałam się w sobie i stwierdziłam, że najwyższy czas na reaktywację bloga. :) Pierwszym zaprezentowanym dzisiaj dziełem będzie domowe mleko kokosowe - naprawdę pyszne i banalne w przygotowaniu, a co najważniejsze bardzo tanie. :)

Składniki:
1 szklanka wiórków kokosowych
2 + 1 szklanki wody
1.5 łyżki cukru

Sposób przygotowania:
Wiórki zalewamy dwiema szklankami wrzątku i zostawiamy je pod przykryciem na 2 godziny, po czym blendujemy wszystko bardzo (!) dokładnie, a następnie odcedzamy do drugiej miski na sitku wyłożonym gazą powstałe mleko. To, co zbierze się na gazie wrzucamy z powrotem do blendera, zalewamy 1 szklanką wody, ponownie bardzo, bardzo dokładnie blendujemy i przecedzamy do poprzednio otrzymanego mleka. Gotowe mleko słodzimy, przelewamy do słoiczka i... gotowe! :)


Jeśli po pewnym czasie wytrąci wam się na górze słoiczka twardy osad - nie panikujcie, zbierzcie do miseczki i  potraktujcie jako masło kokosowe, ja dodawałam po łyżce do owsianki i z czystym sumieniem polecam. :) Zachęcamy do samodzielnego eksperymentowania i życzymy smacznego!

Pozostałości wiórek można wykorzystać do przygotowania pysznego ciasta http://smaczny-pomysl.blogspot.com/2014/02/ciasto-czekoladowo-kokosowe.html :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz