piątek, 16 listopada 2012

Sos pieczarkowy

Wczoraj dostałem wytyczne, że na obiad mam zaserwować sos pieczarkowy z makaronem penne.
Chcąc, nie chcąc musiałem szybko wykombinować jakiś prosty i smaczny przepis na takie danie. A oto co wymyśliłem:

Sos:
3 łyżki masła
500 g pieczarek (całych, razem z nóżką)
1 duża cebula
ok. 750 ml wody
150 ml śmietany 18%
ok. 3-4 łyżek mąki
1 łyżeczka cukru
1/2 łyżeczki soli morskiej
1/2 łyżeczki przyprawy uniwersalnej warzywnej
1/4 łyżeczki pieprzu cayenn
1/2 łyżeczki ziół prowansalskich
garść świeżej, pociętej natki pietruszki

Sposób przygotowania:

Na dużej patelni rozgrzewamy masło i podsmażamy na nim pieczarki. Gdy puszczą wodę redukujemy płyn i jeszcze chwile podsmażamy, wtedy dodajemy cebule i szklimy ją razem z pieczarkami. Gdy cebula i grzyby są podsmażone, zmniejszamy ogień i dolewamy wodę. Dusimy wszystko razem ok. 20 minut. Gdy płyn się zredukuje możemy go zagęścić. Do szklanki wlewamy około 1/4 pojemności wody i dodajemy mąkę, dokładnie rozprowadzamy, aby nie zrobiły się grudki. Hartujemy zawiesinę wywarem, dolewając do niej 1/2 łyżki gorącego sosu, rozprowadzamy i wlewamy energicznie mieszając do reszty sosu. Gdy zgęstnieje możemy doprawić go do smaku przyprawami i ziołami. Jeszcze chwile gotujemy na bardzo wolnym ogniu, wyłączamy, hartujemy śmietanę tak samo jak zawiesinę i rozprowadzamy ją w sosie.

Po tym eksperymencie podałem sos z makaronem i surówką. Z tego co słyszałem było to bardzo smaczne danie, więc życzę wszystkim powodzenia w jego przygotowaniu i smacznego!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz