wtorek, 23 lipca 2013

Ciasto czekoladowe z Pepsi.

Z okazji wczorajszego babskiego wieczoru, jak zwykle miałam za zadanie przygotować ciasto, padło hasło 'czekoladowe'. Teoretycznie żaden problem, jednak mam takie małe natręctwo- nie lubię robić danego przepisu dwa razy, a patrząc na ilość ciast, które zrobiłam, bywa dość trudno wymyślić coś oryginalnego. Rozejrzałam się jednak po kuchni i nagle moim oczom ukazała się do połowy wypita butelka Pepsi, pomyślałam 'czemu nie?'. Ciasto zyskało bardzo ładny kolor, przyjemną 'strukturę' i pomimo, że sama Pepsi raczej nie jest wyczuwalna w smaku, przepis jest zdecydowanie warty polecenia. ;)

Składniki:
1/2 kostki Kasi
1/2 szklanki Pepsi
3/4 szklanki cukru
3 jajka
2 czubate łyżki prawdziwego kakao
1 szklanka mąki pszennej
1 łyżeczka sody oczyszczonej
dżem pomarańczowo-grejpfrutowy (ew. inny cytrusowy)
1/2 czekolady (u mnie 'pieczone jabłko', ale może być mleczna)
cukier puder

Sposób przygotowania:
Kasię, Pepsi, cukier i kakao umieszczamy w rondelku i ciągle mieszając podgrzewamy na małym ogniu do połączenia składników, po czym odstawiamy masę do ostygnięcia. Oddzielamy białka od żółtek i ubijamy je ze szczyptą soli na sztywną pianę. Do przestudzonej masy, ciągle miksując, dodajemy żółtka, sodę i mąkę. Następnie delikatnie drewnianą łyżką mieszamy z białkami. Przelewamy masę do prostokątnej blaszki i pieczemy w 180 stopniach na termoobiegu ok 20 minut. Gotowe ciasto zostawiamy do przestygnięcia, a następnie kroimy w połowie na 2 mniejsze prostokąty. Na talerzu kładziemy najpierw pierwszy blat ciasta (górą do dołu) i smarujemy dżemem, po czym posypujemy posiekaną czekoladą. Na to kładziemy drugi blat i przyprószamy cukrem pudrem.



Przepraszam za fatalną jakość zdjęcia, ale było robione w ciemnym pokoju, telefonem komórkowym. :)
Niemniej jednak zachęcamy do wypróbowania przepisu i życzymy smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz