piątek, 6 września 2013

Waniliowy placek na kefirze ze śliwkami

Sezon śliwkowy w pełni, więc pora na przepisy z udziałem tych owoców. Ja miałam szczęście i do wykorzystania miałam śliwki zerwane własnoręcznie z ogródka działkowego, nie mogłam więc zrobić z nich zwykłego kompotu. Poszperałam trochę po szafkach, zebrałam kilka składników i stworzyłam przepis na pyszny, delikatny, waniliowy placek na kefirze, który koniecznie trzeba wypróbować! ;)

Składniki:
2 szklanki mąki + 1 łyżka
3/4 szklanki cukru + 1 łyżka
1 łyżeczka cukru waniliowego
1 łyżeczka cukru cynamonowego
4 jajka
200 g. kefiru
aromat waniliowy
1 łyżka budyniu z prawdziwą wanilią
1 łyżeczka proszku do pieczenia
8-10 śliwek
125 g. Kasi + 1 czubata łyżka
cynamon
2 rządki czekolady mlecznej

Sposoby przygotowania:
Łyżkę margaryny zasypujemy łyżką mąki, cukru i łyżeczką cukru cynamonowego, rozcieramy składniki w palcach na kruszonkę i odstawiamy do lodówki. Margarynę roztapiamy i zostawiamy do ostygnięcia. Białka oddzielamy od żółtek i ubijamy ze szczyptą soli na sztywną pianę. Żółtka ubijamy z cukrem i cukrem waniliowym na puszystą masę, następnie, ciągle miksując, dodajemy na przemian kefir i mąkę, a następnie aromat, budyń, margarynę i proszek. Na końcu drewnianą łyżką mieszamy białka z masą i całość wylewamy na blachę wyłożoną papierem do pieczenia. Śliwki drylujemy i połówki układamy na cieście skórką do dołu, posypujemy wierzch cynamonem, następnie siekaną czekoladą i kruszonką. Wstawiamy do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i pieczemy ok. 40- 50 minut.



Ciasto można przygotować z dowolnymi sezonowymi owocami, można także użyć mrożonych owoców po odciśnięciu z nich soku, zachęcamy do samodzielnego eksperymentowania i życzymy smacznego! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz