wtorek, 16 października 2012

Sernik waniliowy z bakaliami.

Jest to jeden z troszkę bardziej 'grzesznych' przepisów, jakie tu umieszczę, zazwyczaj preferuję trochę zdrowsze przepisy, ale było to ciasto wykonane na imieniny mojej mamy, więc musiało być robione pod gust gości. ;)

Składniki:

Paczka ciastek Digestive
Cukier waniliowy (ew. migdałowy)
1/4 lub 1/2 szklanki cukru (w zależności czy kupimy twaróg słodzony czy klasyczny)
1/2 kostki masła
Budyń waniliowy (bez cukru)
0.5kg twarogu sernikowego waniliowego (lub klasyczny + aromat waniliowy)
3 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
80-100g dowolnych bakalii

Dno tortownicy (28cm) wykładamy rękawem do pieczenia i zaciskamy klamry. Boki smarujemy masłem. Na spodzie układamy ciastka, najpierw całe, a później w szczeliny kruszymy drobno, żeby cały spód był pokryty (mi zazwyczaj mimo zrobieniu na spodu ciastkowego 'piasku' zostaje jeszcze ok 1/3 paczki ;))

Rozpuszczamy w rondelku margarynę i zostawiamy do ostygnięcia.

Oddzielamy żółtka od białek, białka ze szczyptą soli ubijamy na sztywną pianę i odstawiamy. Żółtka miksujemy z 1/4 szklanki cukru. W osobnej misce miksujemy chwilę ser (jeśli jest klasyczny, to z 1/4 szklanki cukru i aromatem waniliowym) z cukrem waniliowym, dodajemy proszek do pieczenia, na przemian margarynę, budyń i żółtka. Dodajemy bakalie. Drewnianą łyżką delikatnie łączymy z białkami. Masę przelewamy na spód tortownicy.

Ja mój sernik piekłam w prodiżu 45 minut, po upieczeniu wyłączamy grzanie, ale nie otwieramy drzwiczek, bo sernik opadnie. Dopiero jak przestygnie można go spokojnie wyjąć. ;)




Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz